Msze Święte

w dni powszednie 18.30, w niedziele 8.00, 9.00 \ul.Słoneczna\, 10.30, 12.00, 18.30

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Schola parafialna

5 URODZINY SCHOLI

Za nami - jak co roku - weekend spędzony wspólnie w Czmońcu, w gościnnym domu Sióstr Uczennic Krzyża. Świętowałyśmy kolejne, piąte już urodziny scholi!

Niektóre chwile udało się uwiecznić na zdjęciach, inne zostaną w naszych sercach i pamięci :)

Mamy nadzieję, że za  rok pojedziemy w jeszcze liczniejszym gronie, a póki co - zapraszamy na próby: w każdy czwartek o godz. 17.15.

więcej zdjęć

Spotkanie opłatkowe

Dnia 27 grudnia 2013 roku o godzinie 17.00 w filii bibliotecznej w Złotnikach przy ulicy Żukowej odbyło się spotkanie opłatkowe naszej scholki. Na początku kiedy już wszyscy dotarli na miejsce zbyt wiele się nie działo. Wszyscy rozmawiali między sobą, a mama Kseni robiła zdjęcia  (nie wszyscy byli zadowoleni, ale musieli to jakoś przeboleć ;) Gdy ksiądz Jakub oficjalnie rozpoczął spotkanie, tradycyjnie podzieliliśmy się opłatkiem. Potem zaczęliśmy śpiewać i zrobiło się  weselej. Podczas krótkiej przerwy w śpiewaniu częstowaliśmy się ciastami. Każda rodzina przyniosła ze sobą jakieś słodycze, więc wybór był przeogromny. Kiedy już wszyscy się najedli znowu zaczęliśmy śpiewać, lecz tym razem wszyscy, i rodzice, i dzieci. Tak to właśnie miło i przyjemnie minęły nam dwie godziny mroźnego, grudniowego popołudnia.

schola pod redakcją Oli Hamrol

Warsztaty scholi w Czmońcu 2013

Każda Eucharystia jest ucztą, Jezus jej gospodarzem, a my gośćmi, dlatego chcemy jak najpełniej korzystać z tego zaproszenia i oczami wiary widzieć w  Hostii unoszonej przez kapłana - Króla królów.. Takie myśli towarzyszyły nam podczas kolejnego wyjazdu scholi. Jak zwykle było dużo śpiewu, tańca, podchody w lesie, wieczór filmowy. Nie zabrakło tradycyjnie tortu w związku z czwartymi już urodzinami naszej scholi oraz - za przyczyną naszego kochanego ks. Szymona - bardzo wystrzałowych "świeczek" :)

A u Sióstr Uczennic bardzo nam się podoba, już mamy rezerwację na przyszły rok!

J.K.

październik 2013

Zdjęcia z naszego pobytu w Czmońcu.

Piława 2013

Piękna pogoda i świetne nastroje towarzyszyły naszej grupie podczas całego spływu. Długa i mecząca trasa spędzona na kajakach nie popsuła tego samopoczucia, ale sprawiła radość przebywania na łonie natury. Przez cały czas można było zobaczyć i usłyszeć co przyroda ma nam do zaoferowania na tych pięknych zielonych terenach. W drodze powrotnej przejechaliśmy również przez opuszczone miasto (Kłomino), które wywarło na nas przygnębiające wrażenie, ale nawet to nie zepsuło tego niesamowitego weekend'u.

Kuba

Pod banderą św. Joanny Beretty Molli kolejny już raz dziarska grupa parafialnych wodniaków spłynęła kajakami, tym razem rzeką Piławą i nadarzyckimi jeziorami zalewowymi Wystartowaliśmy w Liszkowie, dwudniowy spływ zakończyliśmy w polskiej (na szczęście...) Szwecji-paszporty nie były więc potrzebne!

Naturalne przeszkody na rzece w postaci płycizn i zwalonych drzew urozmaicały poniemieckie forteczne jazy stanowiące pozostałości Wału Pomorskiego. Rzeka jest jednak bardzo czysta i malownicza, przyszło nam odgarniać wiosłami pole wodnych kwiatów, mijaliśmy dobrze widoczne na dnie muszle rzecznych mieszkańców. Spływowego kolorytu dodały „przenoski” kajaków, każdy uczestnik z dwojgiem sprawnych rąk i hartem ducha był mile widziany...

Przekrój wiekowy uczestników skłania jednak do refleksji, że kajaki są „dla każdego”: w naszej grupie płynął pod opieką Taty dwulatek, dalej możemy swobodnie wymienić dziesięcio-, piętnasto-, dwudziesto-, trzydziesto-, czterdziesto- a nawet piędziesięcio-plus –latków.

Zachęcamy więc niezdecydowanych, aby podjęli przyszłoroczne wyzwanie i z wiosłem w ręce odważnie stawili się na hasło: SPŁYW!

D.W.

Zapraszamy za rok...

Spływ Piławą na trasie Liszkowo - Nadarzyce - Szwecja odbył się 22-23.06.2013

Morasko - zima 2013

Śpiewając przekazujemy innym to co jest w naszych sercach: radość, smutek, zniechęcenie; wszystko z czym przychodzimy słychać w naszym sposobie śpiewania. Na szczęście Pan Jezus - jeśli Go poprosimy - może przemieniać nasze serca tak, aby wypływała z nich piękna melodia.
Siostra Samuela ze zgromadzenia Uczennic Krzyża zachęcała nas do tego gorąco. Przez niecałe 2 dni pomagała nam też szkolić nasz instrument głosowy oraz nauczyła kilku nowych pieśni. Była wspólna modlitwa, tańce,  trochę czasu na wspólną zabawę - jak zwykle za mało ;)  Także noc okazała się dziwnie krótka po tylu wrażeniach, a tu jeszcze wypadało uczcić rozpoczynające się tuż po północy urodziny jednej z naszych wokalistek :)
Na koniec w sobotę odwiedził nas ks. Jakub z ogromnym tortem. Dziękujemy!

JK

(galeria zdjęć)

Schola na warsztatach Gospel

W miniony weekend (1-2.12.1012) na terenie MTP odbywały się X Poznańskie Warsztaty Gospel. Poprowadzili je muzycy chrześcijańscy z Polski, Kanady, Wielkiej Brytanii, Brazylii. Wzięły w nich udział osoby zaangażowane w muzykę w naszej parafii: w sobotę i niedzielę - 7 dorosłych, a w niedzielę - prawie cała nasza schola dziecięca (18 osób). Całość zakończyła się koncertem, podczas którego wystąpiły 2 chóry - dorosłych (320 osób) oraz dzieci (ok. 100 osób).
Niektóre chwile próbowaliśmy uchwycić na zdjęciach (galeria), ale tak potężnej dawki energii płynącej ze śpiewania na chwałę Boga nie da się "złapać"  aparatem - trzeba tam być!